Nový web a prázdninová práce (31.08.2013)

Zdravím, dneškem jsem konečně dokončil poslední nejdůležitější části a můžu konečně spustit tento nový web. Tvorba nového webu byl taky důvod, proč jsem v posledních měsících nic nepsal, přesto, že jsem chtěl. Ale od začátku.

Když jsem se pouštěl do nového redakčního systému pro web, popřemýšlel jsem nad strukturou a tím, jak bude fungovat. Takže jsem vymyslel jakýsi systém pluginů, které by celý systém tvořily. Myšlenka byla dobrá, chvíli jsem se opravdu pokoušel takový systém programovat, ale během tvorby jsem zjistil, že mně chybí takové to zapálení pro detail, které cítím u tvorby her a hnal jsem se celou dobu jenom za rychlým dokončením.


A protože jsem programoval tento systém pro sebe, hrozně moc věcí jsem odbyl nebo neudělal vůbec. Přitom můj další systém pro Carmageddon web vypadá celkem pěkně a funguje (předpokládal jsem totiž, že v něm bude pracovat víc lidí, to byly časy :D). No nic, pravdou je, že po několika zjednodušeních jsem se v celém systému tak trochu úplně ztratil, a donutil se dotáhnout web aspoň do fukční podoby, v jaké se nachází teď, ale uvnitř je to opravdu hrůza a šílenost :D. Ale snad se vám navenek líbí. Nefunguje ještě RSS, vyhledávání podle tagů a seznam mých herních módů, na to se chystám až bude nálada. No nic webdesigner ze mě opravdu nebude.

Proto radši přejdu ke hrám, kde se můžu pochlubit lepšími výsledky. Během prázdnin jsem si dal za cíl dokončit další herní prostředí a vyladit chyby. Sice se to splnit úplně nepodařilo, ale mám dobrý pocit, že jsem na hře pracoval s menšími přestávkami po celou dobu prázdnin, takže další prostředí je skoro hotovo. Návrat zažije krystalický level z druhého dílu, tentokrát hned 2 a s větším zapojením prostředí. Začínám mít pocit, že hra dosahuje správného počtu levelů, takže už ji směruju k tvorbě poslední části a závěrečným pracím. Přesto je toho ještě strašně moc. Chtěl jsem hru vydat ještě letos o vánocích, ale i kdyby to nevyšlo, chtěl bych v tento termín mít hotové všechny levely a potom už jenom ladit, testovat, přidávat achievementy a podobné drobnosti, kterých si člověk už ke konci užívá. Teda snad :D Bohužel veškerou práci na hře teď nejspíš hodně zpomalí škola, což mě strašně štve.

Nakonec je aspoň v tomto dobře, že jsem teď bez grafiky a víc pracuju. Po události s Nvidií, o kterých jsem psal minule, jsem zůstal odkázaný jenom na integrovanou grafiku v Intel i3. Ale je neuvěřitelné, kolik skrývá výkonu, WT3 zvládá naprosto bez problémů se všemi surface efekty a dokonce jsem rozjel FlatOut Ultimate Carnage nebo Skyrim, se slušným FPS. I tak mně chybí cestování po Evropě v Euro Truck Simulátoru 2, které mě vždycky skvěle uklidnilo, stejně jako brutální řádění v Prototypu 2. Abych trochu pochválil Nvidii, tak na podpoře se mi snažili pomoct jak to šlo, ale grafika bohužel nejde. I tak jsem s Nvidií skončil.

Jinak jste si určitě všimli, že jsem do webu přidal moje trojúhelníčky z dávné Pixeligy na Velkém Chytrákovi :) :8. Chtěl jsem je přidat už dávno, ale nechtěly se mně předělávat do menší velikosti, aby seděly do textu.

Během prázdnin jsem se taky chtěl zúčastnit vývojářské soutěže s tématem Živé stíny, ale stihl jsem dokončit jenom kus herního prostředí a soubojový systém, dál jsem se kvůli pracem na Warped Times 3 bohužel nedostal. Mělo jít o top down hru zasazenou do fantasy světa (což se ke mně vůbec nehodí, ale ty desítky hodin ve Skyrimu se na mně musely podepsat :D ). Snad tento projekt jednou vydám dodatečně, zatím jsem si aspoň vyzkoušel tvorbu podobné grafiky a zjistil, nakolik je těžké vytvořit zábavný soubojový systém. Přidávám aspoň screen z toho, co mám:

To bude asi všechno, můžete psat do nových komentářů, jak se vám nový vzhled líbí, rád uslyším každý názor. Příště bych se mohl rozepsat o prvních pokusech s přepracováním nedávné hry Hunger of Darkness do pokračování s 3D top down provedením :).