Nové myšlenky (24.05.2013)

Zdravím, konečně jsem si zase našel čas něco napsat. Kromě mé lenosti za to trochu může i práce na novém webu, o kterém jsem přemýšlel minule a který jsem už rozpracoval. Rozhodl jsem se do nového webu zahrnout CSS3 prvky a nějaká ta javascriptová vylepšení. Kdy to dodělám nevím, snad ho nahodím brzy, zatím je hotové jenom CSS.

Z vývoje her toho moc nového není. na Warped Times 3 se pomalu pracuje, mám ale pocit, že už mně to moc nebaví. Snažím se to ale dotáhnout, nejradši bych to už měl za sebou. Datum vydání jsem před několika měsíci vtipně stanovil na červen, protože v červnu vyšel druhý díl. Ale tak trochu určitě vím, že to není reálné.

Kromě hlavního projektu teď pomáhám chylexovi s game designem a grafikou nové vesmírné 2D akce. O celý projekt se stará on, což je pro mě super změna, když nemusím mít celý projekt, hlavně jeho programovou část, a můžu jenom probírat game design a zpracování.




Chvilkami taky dělám na pokračování soutěžní hry Hunger of Darkness, kde se hráč stal nemrtvým a měl za úkol přežít co nejdýl při obraně proti bezpečnostním složkám. Druhý díl chci zasadit do zimního prostředí, ale nechci, aby se hra lišila jenom prostředím. Téma s nemrtvým jako hlavní postavou se mně líbí, takže jsem se rozhodl vyzkoušet jiné zpracování a předělat celý princip hry.

Půjde pořád o hru, ve které bude za cíl dosáhnout nejvíce bodů v jedné hře, ale hraní bude mnohem delší a postupně se bude měnit i herní styl. Na začátku se hráč objeví ve městě, kde jej nikdo nezná a nehledá. Po celém městě může vyhledávat své oběti a zabíjet je (může získávat i speciální bonusy, například za zabití bruslařů na zamrzlém rybníku). Musí si zároveň dávat pozor na odhalení, které roste při útěku obětí nebo nalezení mrtvoly náhodným chodcem (mrtvola půjde skrýt). Časem se v závislosti na podezření ve městě budou objevovat hlídky a speciální detektivové, proti kterým se bude hráč hůře schovávat a taky bude náročnější je zabít. Pokud odhalení stoupne na maximum, následuje poslední část, která se podobá prvnímu dílu. Hráč se bude bránit postupně stále silnějším vlnám ozbrojených sil, až do jeho smrti (zvláštní, použít tohle slovo u nemrtvého).
Zatím mám rozpracované město a chování lidí, některé detaily pořád promýšlím. Určitě o tom ještě napíšu, pokud u vývoje zůstanu.

Ještě bych se chtěl zmínit o virtuálním klavíru, který jsem nedávno na internetu našel a který jsem si oblíbil. I když hraju jenom nejjednodušší texty z internetu, je neuvěřitelné, jak silné pocity tohle hraní vyvolává. Ale vždycky jsem záviděl lidem, kteří jsou dokonce schopní vyjádřit přes hudbu své vlastní pocity. Ale jak už je u mě zvykem, velmi rád se věnuju všemu možnému, ale ničeho se nechytnu pořádně, takže nic z toho vůbec neumím. A tak jsem díky tomu včera začal jenom tak zkoušet různou kombinaci tónů, které by vyjadřovaly moje pocity. A velmi pracně, po zdlouhavém kombinování a zkoušení, jsem dal dohromady moji první skladbu, která je sice nejspíš hrozně špatná, ale jsem hrozně rád, že jsem dokázal vytvořit něco, co pro mně dává smysl a vyjadřuje moje myšlenky.

Po této zkušenosti vím, že tvorba hudby je pro mě mnohem silnější zážitek, než tvorba hry. Přesto, že mám radši ty hry (už jenom proto, že se do hudby nevyznám :D ), se určitě někdy pokusím zase něco složit. Nedalo mně to, abych se s tímto mým výtvorem nepochlubil :D Nazval jsem ji Straying in time, což by mělo znamenat něco jako bloudění v čase. (doufám :D )