Vývojářský deník #1 - velké plány (20.09.2012)

Vím, že jsem slíbil na konci prázdnin shrnout vývoj Warped Times: Pres3nt, ale poslední prázdninové hry jsem na hře právě nejvíc dělal ze strachu, že o všechen volný čas přijdu (což se skvěle potvrdilo), takže píšu až teď.

Jak si můžete všimnout, nemohl mě napadnout žádný rozumný nápad na název článku, který se zase věnuje vývoji Warped Times: Pres3nt, tak to budu prostě jenom číslovat :D




Přesto, že mně škola bere často úplně nesmyslně všechnu energii, postupuje teď vývoj celkem rychle. Protože je už hotový velký kus hry (skoro 15 levelů ze dvou prostředí a úvod), rozhodl jsem se pozastavit tvorbu nového obsahu a pořádně odladit to, co už je. Důvodů je několik. První je množství chyb a nedodělaných částí, kterými bych se potom musel zabývat na konci vývoje, kdy přibude ještě hromada dalších. Druhý důvod je spojený s věcí, nad kterou v poslední době hodně přemýšlím, to je výdělek z tvorby.

Samozřejmě nechci WT3 jakkoliv prodávat, ale chtěl bych zkusit něco jako podporu vývojářům, kde by hráči,  kterým se hra líbí, mohli poslat třeba jenom pár korun. Nemám vůbec představu, nakolik se to vyplatí, ale myslím, že zkusit to můžu. Nemám bohužel žádný jiný příjem, přivydělávat si přes léto venku jsem nechtěl kvůli mé nespolečenskosti a neschopnosti dělat cokoliv jiného.  Doufám jenom, že hra za to bude aspoň trochu stát.

Protože jsem se rozhodl pro tuto možnost finanční podpory, připravil jsem se o všechnu aktuální hudbu ve hře, její licence totiž zakazuje jakýkoliv i nepřímý výdělek. Takže teď odlaďuju a dodělávám všechny hotové části hry, abych její ukázku mohl předat novému hudebníkovi, který se nabídl zkusit vytvořit novou hudbu. Zároveň bych chtěl požádat o spolupráci nějakou dabérskou skupinu. Jenom škoda, že ji nebude mít i anglická verze.

Aktuální vývoj mně ale baví mnohem víc. Nemusím dělat na nových levelech, takže není potřeba pořád přemýšlet nad level designem a prostředím, stačí jenom opravovat chyby a navrhovat různá menu a další obrazovky, což mě baví nejvíc. Zároveň mám čas promýšlet posloupnost příběhu a filmových částí tak, aby mu hráč co nejlíp porozuměl a snažil se získávat o něm další informace.


V souvislosti s finanční podporou se zatím nemůžu rozmyslet, jestli hráčům, kteří něco přispěli, nabídnout nějaké speciální odměny, které ale nebudou mít na hru vliv. Může to být například speciální skin v multipla... Ten vlastně ještě není oznámený :D

Snad nebude možnost finanční podpory moc odvážný krok, kdy si budou hráči říkat "Cože? Taková kravina a ještě si myslí, že bych jim měl poslat peníze..." :D Budu se snažit, aby hra byla co nejlepší. Datum vydání tento rok ale asi nevyjde, protože kvůli propojení achievementů s Gamejoltem (mně se to prostě hodně líbí) bych rád vydal hru zároveň s oběma překlady. Ale to se ještě uvidí, jak to vlastně bude.