Průběh prázdnin (31.07.2012)

Zdravím, hodně dlouho jsem ničím nepřispěl, ikdyž jsem před prázdninami chtěl. Stejně jsem tehdy neměl co zajímavého napsat.

Polovina prázdnin je pryč a zatím musím říct, že úspěšná. Minulý rok jsem prázdniny proseděl u PC. Na tom se nic nemění, ale letos kromě seriálů a her toho stíhám mnohem víc. Před týdnem mně došla na email zpráva z VCH skupiny na facebooku (díky bohu, že posílají maily s obsahem příspěvku, protože se na tuto sociální síť jako správný anti-facebookař zásadně nepřihlašuju) s odkazem na server Gamejolt, který nabízel systém achievementů pro vlastní hry propojený s profilem na webu. Hned jsem si vzpomněl na hotovou hru 6x64, která měla 10 achievementů a řekl jsem si proč to nezkusit.




Po několika dnech jsem s pomocí kyllera, GreenMana a chylexe dokončil anglickou verzi hry, která uměla pracovat s Gamejolt achievement systémem. Hra získala neuvěřitelný úspěch, který jsem vůbec nečekal, dokonce je doteď na hlavní stránce webu. To mě hrozně těší a dává chuť do vývoje Warped Times: Pres3nt. Ale ikdyž je anglicky mluvících hráčů mnohem víc, pořád pro mě zůstává pro příští hry na prvním místě česká verze. (téma na gamejoltu tady)

Dostal jsem se k Warped Times: Pres3nt, na kterém se snažím o prázdninách co nejvíc pracovat. Zatím je hotovo první prostředí a začínám druhé, což bude hřbitov, který se samozřejmě neobejde bez zombů. Hráč proti nim může nově použít střely, doufám, že to hru oživí. Vývoj WT3 ale tak rychle nepokračuje, každý level zabere hrozně moc práce. Ale věřím, že se vyplatí postupovat pomalu a dávat si na levelech co nejvíc záležet.

A samozřejmě by to nebyly prázdniny bez pořádných her. Začátkem prázdnin jsem na spolužákovo doporučení zkusil The Elder Scrolls V : Skyrim. Do hry se mně vůbec nechtělo, protože RPG a fantasy žánr je věc, kterou vyhledávám asi nejmíň. Ze začátku mě hra nijak neoslovila, v tomto žánru jsem byl zvyklý spíš na podání ve filmovějším stylu Assassins Creed, zvlášť soubojový systém mně nesedl. Ale dal jsem tomu šanci a po pár získaných zkušenostech jsem zjistil, že mě hra začíná hodně bavit. Nejvíc se mně líbí samozřejmě otevřený svět plný zvěře a hromady nebezpečí, ale taky volnost ve všem, co můžu dělat, jestli budu jen kladný hrdina, nebo občas něco ukradnu nebo někoho zavraždím a samozřejmě chování okolí podle mých rozhodnutí. Překvapilo mě, kolik detailů hra má. Už jenom sbírání věcí a tvorba nástrojů a lektvarů z nich, můj oblíbený prvek z Minecraftu. Prostě hrozně moc propracovaná hra. Když se podívám na některé hry, které se prodávají za stejnou cenu a neobsahují ani z půlky tolik možností, potvrzuju se v tom, že cena dnešních her je šíleně přehnaná.



A už poslední, čím bych se chtěl pochlubit, je dříve zmíněný 3Ds Max plugin pro Carmageddon 2 umožňující tvorbu tratí. Včera jsem celý den věnoval zkoušení a první testovací prostředí je na světě. Zatím jenom zkouším, co se dá udělat a jak toho docílit. Level design mě hrozně baví, ale je dost složité vymyslet zajímavou trať, když mě nic neomezuje a nemám žádné základy oproti herním editorům. Zase ale nemám žádná omezení, kromě těch v Carmageddonu (těch je sice taky dost :D ). Můj cíl je vytvořit trať s klasickým českým prostředím.

Carmageddon