Záhadný Minecraft (17.11.2011)

Už zítra vyjde finální verze Minecraftu, a já se musel zamyslet, jak mě mohla taková na pohled jednoduchá hra zabavit. Zezačátku jsem k ní přistupoval stejně, jako mnoho dalších lidí, myslel jsem si jaká je to blbost. Až jednou, když to hrálo hodně lidí v LS týmu, jsem si řekl, že se musím podívat, co že je to tak baví, a tak jsem se objevil na jejich serveru (už si nepamatuju, čí to byl, myslím že hru zakládal GreenMan).



Ze začátku se můj názor potvrdil, moc mě to nebavilo a hlavně jsem byl hrozně zmatený, vůbec jsem nevěděl, co jak udělat, a tak jsem server opustil. Prohlédl jsem pár stránek, a spustil SP, abych hru líp pochopil. Najednou mě hra začala hodně bavit. Asi nejvíc mě zaujalo originální prostředí, které předemnou nikdo neprošel a kde nikdo neví, co ho může čekat. Něco takového jsem neviděl v žádné hře, díky tomu se dá Minecraft hrát vlastně navždy a vždycky vzniknou jiné příběhy a výzvy. Navíc plně zničitelný a přizpůsobitelný svět dává skoro neomezené možnosti. To, o co se dlouhé roky snaží velké společnosti vyvíjením obrovských a drahých her, se podařilo uskutečnit v tak nenápadné hře. 

Musím říct, že Minecraft spolu se San Andreas a Carmageddonem tvoří hry, u kterých jsem strávil nejvíc času a vždycky mě baví. Ale zatímco San Andreas a Carmageddon hraju dnes už jenom pro zábavu s tím, že už mě ta nic moc nového nečeká, v Minecraftu prožívám nové příběhy pořád. Je zajímavé, že hra ani nemá nějaký hlavní cíl (ikdyž ve finální verzi to může být zabití draka) a přesto mě baví hrát, protože vytváří hromadu menších cílů.

O kvalitách hry svědčí i to, že je to myslím od doby, co nehraju na PS2, první hra, kterou jsem se rozhodl koupit.

Nakonec jenom přidám screen mé vesnice, na které dělal i GreenMan, ať tuhle nudnou novinku aspoň trochu oživí :D

vesnice