Konec pohody a další novinky (28.09.2011)

Po dlouhé době jsem se rozhodl zase napsat nějaké svoje názory. Prázdniny jsou pryč, a jako vždy jsem i přes prvotní nadšení skoro nic neudělal a jenom je proseděl u seriálů, her a filmů. Nebýt vývojářské soutěže, neudělal bych ani žádnou hru.
Z nástupu do školy jsem tento rok měl mnohem větší strach, než obvykle. Najednou jsem si uvědomil, že ikdyž mě to na minulé škole nešlo a skoro pořád jsem na ni nadával, hrozně mě budou chybět moji 3 spolužáci, se kterými byla vždycky hrozná sranda a pobyt ve škole tak ubíhal mnohem rychleji. Stačí si vzpomenout na hromadu balíčků zabavených karet, odehraných námořních bitev a dalších aktivit, se kterými se těžko loučí.




Teď jsem ve škole nové, a jak jsem předpokládal, nikoho takového už tam nemám. Je sice dobře, že si mě spolužáci zatím nevšímají, a tak nejsem ani ten nejhorší, ale o přestávkách si vždycky vzpomenu, jak jsem je trávil dřív.

Ale abych nepsal jenom o mém nudném životě, v poslední době jsem začal pracovat na editoru map do BusMana, i přesto, že jsem u editoru Warped Times 2 byl přesvědčený, že editor už nikdy dělat nebudu.
U BusMana ale nemusím řešit problémy s externími objekty tak jako u WT2, protože tady se z nich editor přímo skládá, a tak je nemusím připojovat k už ručně vytvořeným objektům a celý editor tomu můžu už od zažátku přizpůsobit.
K tvorbě vlastního editoru jsem se rozhodl z několika důvodů. BusMan je hra, kde prostředí tvoří různá města. A ve městě je hodně objektů, které nejsou pravidelné. Tento editor mě například dává možnost každé zaparkované auto natočit jinak, a pořádd to bude stejný objekt. v GM editoru bych musel ud?lat několik objektů. Tohle by ještě šlo vyřešit náhodným nakloněním, ale třeba u silnic už ne. Prostě mám nad vším kontrolu a je to přehlednější. Dalším důvodem je 2.5D engine. V editoru můžu nastavit objektu 2.5D vlastnosti a výsledek hned uvidím. Editor samozřejmě bude součástí plné hry, takže vlastní mapy a trasy si bude moct vytvořit každý.



Dál jsem dokončil rozvrh docházky zaměstnanců pro obchod. Bylo to zdarma, kdyby si někdo myslel, že jsem chtěl peníze za práci, kterou by jiní asi zvládli mnohem líp a rychleji.
Ale jsem rád, že jsem dokončil další malý RS a zas se něco málo z mysql a PHP přiučil.



To by bylo tak všechno, snad brzy budu moct napsat další novinky z vývoje BusMana.